Mitt nyårslöfte!

 
 
Haha inga bra bilder som kan representera detta inlägg. Men tänkte i alla fall berätta lite om mitt otroligt klyschiga nyårslöfte. Haha jag har i alla fall ett konkret mål i år, den 6 september ska jag springa mitt första lopp, tjejmilen! Alltså innebär det att jag måste lära mig att springa milen, vilket jag för tillfället ser som en oändlig utmaning. Jag har också länge känt att jag tränat och byggt väldigt mycket muskler utan att egentligen bli "smalare" eller vad man kan kalla det. Därför har jag bestämt mig för att träna som vanligt och istället för tre konditionsdelar i veckan springa. Jag tränar för tillfället 5-6 gånger i veckan och vanligtvis kör jag en konditionsdel och en styrkedel där jag inriktar mig på specifika muskelgrupper. Nu blir det att tre konditionsdelar byts ut till löping. Dessutom har jag införskaffat godisförbud, haha säg vad ni vill men jag tycker ändå inte att det är överdrivet gott. Sedan har jag en dag i veckan då jag kan äta onyttigt, detta för att inte komma på mig själv med att äta onyttigt flera gånger i veckan. Jag hoppas verkligen att detta kommer ge reslutat och framför allt att jag kommer överleva att springa milen. Är medveten om hur klyschigt det låter osv. men känner att jag vill testa det och känner mig grymt taggad för utmaningen att klara milen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback