Tillbaka med fokusen!

Bild tagen av Fanny Persson
 

Vad har hänt med mig egentligen? Jag har helt tappat fokusen på vad som är viktigt. Bloggen har jag helt ärligt bara glömt, skolan känns för tillfället som en pers att ta sig igenom och träningen känns lite sisådär eftersom jag har börjat få ont i mina benhinnor igen. 
 
Jag tror helt enkelt att fokusen ligger på helt saker. Min telefon skulle verkligen kunna vara den största boven i dramat. Så fort den blinkar till, gör ifrån sig ett ljud, en vibration eller egentligen bara finns där så kan jag inte låta bli den. Finns miljontals saker att göra på den, kolla på. Min pappa visade idag en studie där det är bevisat att mobilens närhet stör lika mycket som att det ringer bredvid, att huvudet prioriterar att kolla på mobilen. Dessutom nämnde min lärare att när man sitter med mobilen i klassrummet störs inte bara jag själv utan människorna i min närhet av att jag inte har fokusen på lektionen. Därför är mitt nya mål att mobilen ska ligga i väskan under lektionen och jag ska ha fokusen framåt. På kvällarna eller när jag ska plugga (hehe, som nu) ska jag lägga mobilen så jag varken ser eller hör den. Jag förflytta fokusen tillbaka på rätt saker.
 
Säkerligen är det fler än jag själv som gör samma sak och har samma problem men vill egentligen inte erkänna det. Men det kanske är värt att testa att bestämma ett par timmar om dagen (utanför skolan) då mobilen inte finns med, du all fokus ligger på det skolarbete man behöver få gjort. Jag har redan 1.5-2 timmar varje dag när jag tränar som mobilen får ligga och vila. Men eftersom jag själv känner hur mycket jag faktiskt påverkas av det så ska jag göra mitt bästa! Kan i alla fall vara värt att testa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback