En lång lista!

Hej på er!
 
 
Idag hade vi det näst sista nationella provet i engelska som var skriv delen, provet gick helt okej och jag hann faktiskt klart! Tyvärr kan kvalitén på slutet diskuteras eftersom vi hade så ont om tid kan jag inte säga att slutet blev superbra, hade hoppats på att kunna bearbeta texten mer osv. Men nu är det i alla fall över och det känns skönt, detta prov är nog det prov jag faktiskt oroat mig mest över sen terminens början men nu när det väl var dags var jag inte alls nervös och det var faktiskt ganska skönt. Jag fick även reda på att deadlinen ligger nära nu, för er som inte vet vad det är så innebär det att allt ska vara färdigt och inlämnat till ett visst datum för att lärarna därefter ska kunna sätta betyg. Deadline är den 31 maj och alltså inte alls långt fram, vilket innebär att jag måste lägga på ett ordentligt kol för att hinna klart med allt och nå mina uppsatta betygsmål. För att få lite koll på vad jag egentligen har kvar att göra så gjorde jag en lista, tyvärr blev listan ganska lång och jag kom tillsammans med min mentor överens om att bara beta av dessa saker. Hoppas på att kunna behålla fokusen och nu kämpa in i det sista för att verkligen förtjäna det nu efterlängtade sommarlovet. 
 
Förra veckan fick jag även en glad nyhet, jag hade turen att få sommarjobb de tre första veckorna av sommarlovet. Jag ska jobba på ett dagis nära mig och det ska faktiskt bli riktigt roligt eftersom jag är så sjukt barnkär. Sitter ju ofta barnvakt och tycker att det är kul, om det är någon som skulle vara intresserad av mig som barnvakt så är det bara att kontakta mig genom att lägga en komentar på bloggen eller på facebook. 
 
Jag har även varit och klippt mig idag, blev ingenting roligt och spännande utan jag toppade bara det slitna. Riktigt skönt att känna hur fräscht det blev, men det är lite tråkigt att känna att allt man sparat ut försvinner. Ska försöka lägga ut en bild på resultatet sen någon gång men orkar inte idag. Träningen idag blev gym och simning vilket var skönt, det är alltid kul att träffa alla och prata av sig lite. 
 
Hoppas ni har haft en bra dag och att alla ni som skrev nationella gjorde bra ifrån er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback