130513

 
 
Jag blev tvungen att ta ett litet uppehåll från bloggen i några dagar. Jag orkar inte gå in på det, men förra veckan tog det slut med min pojkvän efter mer än 2 1/2 år tillsammans. Har mått fruktansvärt men med lite annat i huvudet känner jag mig nu tillräckligt bra för att skriva ett inlägg. 
 
I helgen gjorde jag faktiskt min övningskörningsdebut med pappa som coach, svårt var det. På väg till stället där vi skulle köra började det förvirrande pratet om växlande, kopplande osv. skrämmande enligt mig. Som tur var överlevde vi båda två och kom faktiskt hem sams, inga konstigheter eller konflikter vilket jag är ganska förvånad över. Men som sagt var det bara första gången så vi kommer nog hinna med några diskutioner. Trots alla nya saker, gick det faktiskt ganska bra och jag börjar förstå vad koppla och växla innebär och hur man gör. I söndags var jag även hem till min moster tillsammans med mamma och pappa i Stockholm för första gången, en riktigt fin lägenhet har hon och födelsedagskalaset bjöd på mycket godsaker vilket smakade extra gott för mig eftersom min apetit precis kommit tillbaka. 
 
Idag kämpade jag mig ned till gymmet efter att ha legat i sängen i nästan en vecka, körde en del mage innan jag klev upp på löpbandet för att ta min första springtur på ca 6 månader (p.g.a min eländiga benhinneinflammation). I början gjorde det ganska ont men när jag försökte springa på ett annat sätt blev det genast bättre, jag slog på en serie på telefonen för att ha något att koncentrera mig på. Sedan lyckades jag ta mig 3 km springandes och 1 km pw. Hade nog orkat en bra bit till men hade en tid att passa hemma så det blev lite ont om tid. Dagen avslutades med en picknick och brännboll med min systers klass (det var familjekväll) och lite plugg. 
 
Tack och godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback