Omotiverad och tråkig!

Äntligen är ytterligare ett ämne avklarat i de nationella proven, endast två ämnen kvar nu och dessa är engelska och matte. Igår och idag på förmiddagen har vi kämpat med nationella, Kunskapsskolan som jag går på fick geografi vilket jag tidigt dissade. Geografin på skolan har varit katastrofal för vår årskurs då vi missat en massa kurser. Men i måndags bestämde jag mig för att klara det i alla fall och lärde mig därför hela världen inklusive hav, floder, sjöar, bergskedjor, öknar och de största städerna. Efter mycket nötande så satt allting och jag var mer ån redo för provet på tisdagen, tyvärr blev det då inte så mycket namngeografi utan istället många långa tråkiga frågor där man var tvungen att resonera. Efter att nu ha varit en av de första som har nationella i so kan jag säga att det inte var så farligt, har faktiskt en bra känsla kring resultatet.

Jag har även varit duktig och återgått till mina vanliga träningsrutiner, i måndags kände jag mig fruktansvärt otränad och omotiverad och straffade därför min soffsittarrumpa med ett mördande pass för ben och rumpa. Jag har även fått för mig att benhinneinflamationen försvunnit, men efter endast 3 minuter löpning på bandet var jag tillbaka på ruta ett. Det gör mig så frustrerad att aldrig bli av med det och kunna träna fullt ut utan förhinder. Men jag kämpade emot smärtan en liten stund innan jag bytte till crosetrainern som är skonsammare. Igår lyckades jag också ta mig ned en stund där jag körde ett litet magpass. Idag mördade jag mins armar innan jag satte mig på min vän cykeln, tillsammans med cykeln tog jag mig 2 mil men det blev tyvärr inget nytt rekord utan bara en väldigt trött och svettig Moa. Väl hemma har jag varit helt utslagen och ska därför ta mig i säng för att plugga lite spanish innan sovdags, för imorn är det bara att ta nya tag och redovisa spanska.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback