Hemma!

Nu är vi äntligen hemma efter en 10 dagars trip (varav 7 dagar i Idre). Vi har blivit bjudna på väder över förväntan, solen har trotsat meteorologernas hänvisningar om dåligt väder och istället gett oss solsken hela veckan. Detta har lett till en hel del fräknar och en otroligt ful "fjortisrand" för min del, efter att ha varit klädd upp till hakan. Vi har även åkt förbi André Pops ett x-antal gånger i backen, där han verkade vara på semester med sin familj. Jag tror pappa, jag och Olle har åkt nästan alla backar i hela Idre förutom en... "Chocken" usch säger jag bara. Den ska tydligen vara värre än väggen och jag klarade inte ens av att stå där uppe och titta ned för att jag var så höjdrädd. Min höjdrädsla har jag verkligen fått smaka på under veckan när vi var tvungna att åka en gammal och ranglig lift efter deras bästa svarta backar, kunde inte göra annat än att andas och blunda. Vi har även åkt stjärtlapp i skidbacken utanför huset två kvällar vilket var helt sjukt kul, det gick otroligt fort men tyvärr saktare och jobbigare upp. Knasig som min kära familj är fick vi även någon idé om att ta en bild när vi står i badkläder, pjäxor, skidor, vantar, hjälm och stavar mitt ute i snön, har aldrig skämts och skrattat så mycket i hela mitt liv. Men trots dessa knaserier så älskar jag dem!

Nu i veckan ser jag fram emot att bli ännu ett åt äldre, för på tisdag ska jag fira min första födelsedag i skolan... Inte riktigt min högsta önskan men men. Nu ska jag återgå till mitt engelskaläsande! Godnatt på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback